aisthisis

Wednesday, November 15, 2006

Φάουστ

Σήμερα, αναστατωμένη αρκετά από έντονα αμφιθυμικά συναισθήματα και αποφάσεις που δε λένε να κατασταλάξουν, από μπερδεμένα και συγκρουόμενα θέλω και ανάγκες που ζητούν να καλυφθούν, θυμήθηκα το Φάουστ και σας γράφω ένα απόσπασμα.

Φάουστ
Αφοσιώνομαι στη ζάλη, στην πιο οδυνηρή ηδονή,
στο ερωτικό μίσος, στη θλίψη που δροσίζει.
Το πάθος μου, γιατρεμένο απ' την ορμή της γνώσης,
δεν πρέπει στο μέλλον κα κλεισθεί μπροστά σε κανένα πόνο
κι ο,τι στην ανθρωπότητα όλη είναι δοσμένο,
θέλω μέσα στα μύχια της ψυχής μου εγώ να απολαύσω.
Με το πνεύμα μου τα πιο ψηλά και τα πιο βαθιά ν'αδράξω,
τα καλά της και τους πόνους της στο στήθος να στοιβάξω,
κι έτσι το είναι μου εγώ να το πλατύνω ως το δικό της,
κι όπως αυτή, στο τέλος κι εγώ συντρίμμι να γενώ.

Μεφιστοφελής
Ω, πίστεψε εμένα, που κάμποσες χιλιάδες χρόνια,
αυτήν τη σκληρή τροφή μασσώ,
ότι απ'την κούνια ως το νεκροκρέββατο
κανένας άνθρωπος δε χωνεύει το παλιό ξυνό προζύμι!
Πίστεψε έναν από εμάς τα πνεύματα, αυτό το όλον
είναι μονον για ένα Θεό καμωμένο!
Αυτός αναπαύεται σε αιώνια μέσα λάμψη,
εμάς μας έρριξε στο σκοτάδι,
και για σας αξίζουν μόνον η μέρα και η νύχτα.

Φάουστ
Ομως εγώ θέλω!

10 Comments:

  • At 12:18 PM, Blogger Κασσιανός said…

    O Μεφιστοφελής έχει βάλει το ίδιο στοίχημα για τον καθένα μας.
    Από εμάς εξαρτάται αν θα το κερδίσει.

     
  • At 5:03 PM, Blogger markos-the-gnostic said…

    κασσιανέ
    μήπως εμείς είμαστε οι μόνοι που βάζουμε στοιχήματα και μάλιστα μόνο με τον εαυτό μας;
    και πιστεύω πως τα κερδίζουμε αν φωνάζουμε αυτό το θέλω, έστω και σαν τελική ηρωική καταφυγή, ακόμη κι αν αυτό το θέλω δεν είναι παρά νευρώνες και ντοπαμίνες φτιαγμένα από ήλιο, φυτικές ίνες και σάρκα...

     
  • At 11:21 PM, Blogger Αίσθησις said…

    Κασσιανέ, ο Φ. και ο Μεφ. είναι οι δυο φωνές του ίδιου εαυτού που συνυπάρχουν και συλλειτουργούν ταυτόχρονα και άλλοτε ακούγεται περισσότερο η μια και άλλοτε η άλλη.
    Η μία θυμίζει τον τιτάνα-υπεράνθρωπο που θέλει να μάθει και να ζήσει όλα τα μυστικά του σύμπαντος, παίρνει ορμή και μας βγάζει σο άγνωστο και η άλλη νιώθει το μικρό και πεπερασμένο του είναι μας, τη ματαίωση των ονείρων, φέρνει το ρεαλισμό ή τη θλίψη ή...
    Θέλω να βλέπω με τρυφερότητα πλέον αυτή τη σκιερή πλευρά του κάθε ανθρώπου και της δίνω την ίδια αξία με την άλλη, γιατί είναι κι αυτή δικιά μας, είναι το άλλο μας μισό.
    Και στο τέλος κάθε ματαίωσης, θέλω να λέω: εγώ όμως θέλω.

     
  • At 2:00 AM, Blogger just me said…

    Όπως το λες. Το θέμα είναι να μην πάψεις να θέλεις, δηλαδή να επιθυμείς, δηλαδή να ονειρεύεσαι, δηλαδή να είσαι ζωντανός. Να θέλεις την Ιθάκη για να έχεις το ταξίδι (τουλάχιστον).
    Σου εύχομαι από καρδιάς να έχεις ό,τι ΘΕΛΕΙΣ.
    Καλή σου μέρα

     
  • At 7:21 AM, Blogger fish eye said…

    ομως εγω θελω..καλησπερα σου!!

     
  • At 10:19 AM, Blogger Caesar said…

    "Δεν δέχομαι τα σύνορα, δεν με χωρούν τα φαινόμενα, πνίγουμαι !
    Ο νούς βολεύεται, έχει υπομονή, του αρέσει να παίζει' μα η καρδιά αγριεύει, δεν καταδέχεται αυτή να παίξει, πλαντάει και χιμάει να ξεσκίσει το δύκτυ της ανάγκης"
    [Ν. Καζαντζάκης]

    Ο Φάουστ & ο Μεφιστοφελής θα συμπορεύονται πάντα μαζί μας, θα τους νιώθουμε/ακούμε σε κάθε σκέψη, σε κάθε βήμα, σε κάθε απόφαση που προσπαθούμε να πάρουμε, γιατί πάντα θα θέλουμε...Μα πόσο πολύ πρέπει να θέλουμε κάτι, για να βαρύνει o σωστός δίσκος στη ζυγαριά της επιλογής ;

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία :)

     
  • At 11:23 AM, Blogger Αίσθησις said…

    just me για άλλη μια φορά ταυτιζόμαστε. Εύχομαι και σ' εσένα αυτά που αξίζεις. Να μη χάσεις την ορμή και την έμπνευση, την ευγένεια και την περικαλυπτικότητα που σε χαρακτηρίζουν.

    με το φεγγάρι αγκαλιά, η διαίσθησή μου λέει πως δεν πιστεύεις πολύ στον εαυτό σου. Ανεξάρτητα απ' το αν η ζωή μας φέρει τα θέλω μας, πρέπει με όλη μας τη δύναμη να πιστεύουμε ότι τα αξίζουμε και με όλη μας τη δύναμη να δεχόμαστε ότι μπορεί ποτέ να μην τα αποκτήσουμε, γιατί αυτοί είναι οι όροι του παιχνιδιού.

    Caesar, εγώ σ'ευχαριστώ που ήρθες να μας πεις κάτι τόσο αξιόλογο.
    Οσο για την ερώτησή σου, σε παρακαλώ αν απαντήσεις, να ξανάρθεις να μου το πεις.

    Μάρκο, εσένα δε σου μιλάω, γιατί μιλάς μόνο στον Κασσιανό!

     
  • At 6:12 AM, Blogger markos-the-gnostic said…

    καλά σου τότε

     
  • At 1:16 AM, Blogger bebelac said…

    Ο Φάουστ, υπόδειγμα αναγεννησιακού ανθρώπου, που φλέγεται από περιέργεια και θέλει να ανακαλύψει τα πάντα.
    Αυτό είναι το νόημα του έργου. Ο άνθρωπος που θέλει να ξεπεράσει τους περιορισμούς, να σπάσει τα όρια. Και αυτό είναι εξαιρετικό.
    Επιχειρώντας μια πιο πραγματιστική ανάγνωση του έργου, καταλαβαίνουμε πως αυτό έχει κόστος. Και μάλιστα τεράστιο. Ο στόχος να ανακαλύψεις τα πάντα σε κάνει σκληρό, δεν στραματάς πουθενά, δεν έχεις φραγμούς (ηθικούς ή άλλους)και άμα δεν συνοδεύεται από κάποια ποιόητα και κάποιες αρχές, είναιπολύ επικίνδυνο. Ο Φάουστ γίνεται Μεφιστοφελής και στο πέρασμά του καταστρέφει. Είδες τι έκανε στην Μαργαρίτα; ΌΧι απλά τη σκότωσε, την "κατακρεούργησε",-δημιούργησε στο πέρασμα του, βουνά πόνου, σειρά εγκλημάτων.Μιλάμε για κάτι παραπάνω από όλεθρο.
    Εύχομαι να μην συναντήσω κανέναν Φάουστ και κανέναν Μεφιστοφελή στη ζωή μου. Μακριά κι αλάργα...

     
  • At 1:16 AM, Blogger fish eye said…

    ..να πιστευω απο τη μια πως με ολη τη δυναμη μου τα αξιζω..και πως παλι με ολη την δυναμη μου μπορει να μην τα αποκτησω ποτε..
    μα και βεβαια δεν ειμαι ετσι..
    θελω λιγα..κι αν καποιους απο τους στοχους μου δε μπορω να αποκτησω θελω πολυ χρονο για να το δεκτω..μα παρα πολυ..

     

Post a Comment

<< Home